The Grotto Killed My Baby

by I Eat Stickfigures / Crush Of Society

/
  • Streaming + Download

    Includes high-quality download in MP3, FLAC and more. Paying supporters also get unlimited streaming via the free Bandcamp app.

      name your price

     

1.
2.
3.
4.
5.
6.

about

A rad dual release by I Eat Stickfigures and Crush Of Society (they're not the same band?!)

credits

released August 25, 2012

New Kid, I Need A Life, and Rock This Show written and composed by Drew Morgan.

Shivering, Soda-Pop Rocket!, Legit, and I Don't Wanna Go To College Anymore written and composed by Tanner Simmons.

Album recorded, mastered, produced, and mixed by Stephen Lichota (what a bro!)

tags

license

about

I Eat Stickfigures Yale

I Eat Stickfigures is a rockin', independent nerdy punk band from the St. Clair County Michigan area who don't need no man!

Tanner Simmons - Bass/Lead and Backing Vox
Drew Morgan - Rhythm Guitar/Lead and Backing Vox
Stephen Lichota - Drums/Trumpet
Bobby Felster - Lead Guitar

F*** THE GROTTO!
... more

contact / help

Contact I Eat Stickfigures

Streaming and
Download help

Redeem code

Track Name: Crush Of Society - New Kid
When I walk down the street in the middle of the day
All the kids, they scare me saying "hey-hey-hey-hey, HEY-HEY-HEY-HEY!"
And I wish I knew what their reasons are
But either way with my walking I won't get far, no I won't get very far.

I'm the new kid
I'm the weird kid
Out-of-sorts kid
I'm the new kid!

I don't know why, I just cannot talk
It's why I'm not cool or popular, or even a big-big football jock!
I don't think anyone knows my name
Guess it's all just part of life's big-big-big-big-big-big nasty game!

I'm the new kid
I'm the weird kid
Out-of-sorts kid
I'm the new kid!

I walked through a wall just the other day
Then I put my headphones on as I walk-walk-walk-walk-walked away
I don't think they even knew I was real
Otherwise, why didn't they ask how I felt, how I felt, how I feel-feel-feel?
Track Name: Crush Of Society - I Need A Life
I got a job, I'm not a bum no more
Work's not hard, but it's kind of a major bore
The phone is ringing, and it's my job to answer it
It won't stop ringing, I think I'm losing it

I need a life!
I need a life!
I need a life!
I need a -

I play my music loud when I'm at home
You should hear my neighbors moan
If you were them you know you would
But I don't care, cuz it makes me feel good

I need a life!
I need a life!
I need a life!
I need a -

I got some friends, but you know they don't like me
Whenever we hang out we end up fighting
Maybe it's just my bad attitude
Guess I don't have to be so rude

I need a life!
I need a life!
I need a life!
I need a life!
I need a life!
I need a life!
I need a life!
I need a life!
Track Name: Crush Of Society - Rock This Show
Got the pre-show jitters
I'm afraid of the stage
What if I'm too young?
What if I act my age?

Guess I gotta get tough
I've done this before
I know what to do
And I know how to perform

The guitar's in my hand
and I don't wanna go on,
and put on a show

I know what to strum
and I know what to sing,
and I've gotta go

Cause I'm gonna...
rock this show!
Rock this show!
Rock this show!
Rock this show!

My fingers are on fire
on the frets tonight
Guess I'm doing okay
Yeah, I'm playing alright

And I caught an eye or two
of some pretty girls,
but what they do not know
is I rule the world

The guitar's in my hand,
and I'm up on stage,
and it's going okay
And I know how to sing,
and I know how to strum,
and whenever we play.

I'm always gonna rock this show!
Rock this show!
Rock this show!
Rock this show!

So put all your phones away,
and listen to me
Nothing else can be as good
as what you see

And we just played our last song,
but they're screamin' for more
Guess we're gonna play another five,
cuz they need an encore

The guitar's in my hand,
and I just got off of the scary stage
I knew what to sing,
and I knew how to strum,
and I acted my age

And I always rock this show!
Rock this show!
Rock this show!
Rock this show!
Track Name: I Eat Stickfigures - I Don't Wanna Go To College Anymore (Intermission)
I can't stay at home anymore
They said I had to learn
They sent me back to school
I'm starting to get concerned

I'm starting to hate my life,
and the decisions I can't make right
I feel like such a tool
I'm so hungry I could drool

I could really use a coke,
but all my money's up in smoke
It's getting cramped in here,
and I don't wanna go to college anymore
Track Name: I Eat Stickfigures - Shivering
Everywhere I go is a new place to avoid
The people always snicker/ the monstrous little girls and boys
I wrap my mind around it, and wonder what I seek
There's nothing really worth it. Just lemmings who would turn their cheeks
I try to set examples, they get trampled underneath
the crowds of "you don't matter!" With grains of salt I bear my teeth
Pretend that they're your friends, and they'll play you for a ruse
You'll never hit the bottom. You've always got something to lose.

The world is cruel and it'll rip out your heart.
Shove it down your throat, and try to tear you apart.
It's a frozen wasteland/ a frosty demise
It's always cold out here, and makes you colder inside

And now I'm shivering! Shivering!
And now I'm shivering! Shivering!
And now I'm shivering! Shivering!

Get beneath the covers, it's cold outside the sheets
A chilly little pillow/ Hoping for warmth when you're asleep
Speaking of sleeping soundly, that's something you won't do
There's frostbite all around me. It haunts your dreams and nightmares too
I always try to reason, but the season's never right
Winter only argues/ a flash-freeze with a colder bite
Am I just that revolting? Do I really make you sick?
Lies are just as white as snow/ brains are only twice as thick

The world is cruel and it'll rip out your heart.
Shove it down your throat, and try to tear you apart.
It's a frozen wasteland/ a frosty demise
It's always cold out here, and makes you colder inside (x3)

And now I'm shivering! Shivering!
And now I'm shivering! Shivering!
And now I'm shivering! Shivering!
Track Name: I Eat Stickfigures - Soda-Pop Rocket!
We throw rocks at the house next door
No one cares, cuz no one lives here
At least no one does anymore
So here we go, breaking windows without fear

We dodge neighbors and garbage trucks
Everything was so innocent back when
We drank soda, cuz juice just sucks
We drank caffeine now, and caffeine then!

Fizzy bombs and sugar blasts
These were the things we prided on the most
Those days always went by so fast
We raise our soda-pop bottles and make a toast
Soda-pop is like dynamite
It tends to explode inside of you
Cream soda just tastes so right
Orange soda! Cherry cola, and root beer too!

Soda-pop rocket! Crashing through the skyline!
Nothing can stop it! Soda-pop masters make it!
Soda-pop rocket! Blasting through the skyline!
Nothing can stop it! Soda-pop masters, make it mine!

All mine! All mine...all mine.

Break open my piggy bank
Unload my money to the cashier
Spent it all on soda I drank
Hoping the soda rocket would appear

Guzzel it down fast and hard
That soda-pop just never seemed to last,
but as I let down my guard
Here it comes in a soda-pop rocket blast!

Soda-pop rocket! Crashing through the skyline!
Nothing can stop it! Soda-pop masters make it!
Soda-pop rocket! Blasting through the skyline!
Nothing can stop it! Soda-pop masters, make it!

Make it! Make it! Make it mine!